Od 1.7.2016 Finančné riaditeľstvo SR navýšilo všetkým používateľom VRP kapacitu vydaných bločkov. Kým doteraz mohol podnikateľ vydať mesačne maximálne 1 000 bločkov, od uvedeného dátumu sa limit navýšil na 3 000 bločkov mesačne. Táto nová zvýhodnená hranica vydaných bločkov je platná aj pre nových užívateľov VRP.
Používanie virtuálnej registračnej pokladnice je k dispozícii bezplatne. VRP je určená pre tých, ktorým od 1. apríla 2015 vzniká povinnosť používať registračné pokladnice. Potrebná je registrácia na ktoromkoľvek daňovom úrade a pridelenie kódu VRP. Výhodou je, že najmä začínajúci, alebo malí podnikatelia nemusia kupovať klasické registračné pokladnice, ale môžu využiť VRP. Virtuálna registračná pokladnica funguje na elektronických zariadeniach schopných pripojenia na internet ako napríklad na počítači, notebooku, tablete, prípadne smartfóne. K týmto koncovým zariadeniam musí byť pripojená tlačiareň, aby bolo možné z pokladnice tlačiť doklady a uzávierky. V prípade, že počet dokladov je vyšší ako stanovených 3 000 kusov mesačne, podnikateľ je povinný používať elektronickú registračnú pokladnicu.
VRP sú nastavené veľmi jednoduchým spôsobom tak, aby podnikatelia, ktorí sa rozhodnú pre jej používanie boli odbremenení od niektorých administratívnych povinností. Podnikateľ napríklad nie je povinný mať uzatvorenú zmluvu so servisnou organizáciou, nevedie knihu VRP a tiež nemusí vyhotovovať dennú závierku